Tip os log ind
Sidst Jens Reno Møller kørte på de danske baner var i en Seat Leon i 2010. (
Foto: Keld Dohm)

Jens Reno Møller gør comeback på de danske baner

26. januar 2016, 06.33

MOTORSPORT For motorsportsinteresserede er navnet Jens Reno Møller ganske kendt. Op igennem nullerne gjorde Jens sig bemærket dels i den danske DTC klasse, og dels i både Le Mans serien og i Le Mans 24h, hvor han deltog i LMP1 klassen. Sidst Jens kørte motorløb var i DTC i sæson 2010, og her sluttede han sæsonen på en flot fjerdeplads, og kan i øvrigt prale af, at have vundet det sidste DTC løb, der blev kørt med standardvogne.

Til sæson 2016 stiller Jens op i Supertourisme, og det gør han i samarbejde med Kristensen Motorsport.

Dermed bliver Jens Reno Møller holdkammerat med Nicki Kristensen, og det kan godt gå hen og blive en dynamisk duo i klassen.

Jens har endnu ikke kørt i den nye racer, men han glæder sig til at komme i gang igen.

- For mig handler det om, at jeg har savnet at køre ræs, og jeg glæder mig helt vildt til at komme ud og køre igen, siger Jens og fortsætter: - I første omgang er placeringerne ikke så vigtige, men når man først sidder med rattet i hænderne, så er der ingen tvivl om, at jeg vil frem i feltet.

Jens Reno er en af de relativt få danskere der har deltaget i Le Mans 24h i den store LMP1 klasse. I 2004 kørte han sammen med John Nielsen og Casper Elgaard i en Lister Storm LMP1 racer, og den kørte de sammen frem til en 9. plads. I 2006 kørte han i samme team sammen med Gavin Pickering og Nicolas Kiesa. Her var de dog plaget af uheld, og måtte desværre udgå søndag formiddag.

Kristensen motorsport er både glade for og stolte af, at Jens Reno Møller bliver en del af teamet.

Teamchef Ole Gram fortæller:

- Jeg har kendt Jens i mange år, og var blandt andet med på Le Mans i 2006, så da muligheden bød sig for at lave et to bils team med Jens som den ene kører, så tog det ikke mange sekunder at sige ja til det. Jens bibringer helt sikkert teamet en masse erfaring, så nu er det bare op til os som team at sørge for, at begge kørere har en helt optimal bil allerede til sæsonstarten, siger Ole Gram.


Ordet er dit